Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

EU-projekter og Erasmus+

Kerteminde 10.klassecenter har en lang tradition med at deltage i EU-projekter under Erasmus+. Erasmus+ aktiviteterne kan følges på skolens Instagram i både feed og i highlights. 

 

Banner EU

 

Budd.e.r.s. – Budding Entrepreneurs Running Schools: 2014 - 2016

32 elever tog til Milano for at mødes med eleverne fra Polen, Tyrkiet, Tyskland, Italien, Rumænien, Frankrig og Bulgarien. Under ugen gik turen blandt andet til EXPO2015 (Verdensudstillingen). 

14 elever tog desuden teten på at indsamle penge til en tur til Berlin i 2016, hvor målet var at blive klogere på, hvordan en storbys arkitektur kan være bæredygtig. 

http://buddersproject.blogspot.com/ 

 

NZEB – For Enhancing STEM skills and Motivating Students: 2015 – 2017 

40 elever tog til henholdvis Holland, Rumænien, Finland og Italien, hvor de mødtes med elever fra Holland, Frankrig, Italien, Bulgarien, Rumænien, Finland, Tyrkiet. 

Vi fik desuden fornøjelsen af at holde værtsskab for eleverne fra ovennævnte lande på Kerteminde 10.KlasseCenter. 

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

 

CLIL – My Digital Schoolbag: 2017 – 2019 

12 elever tog til henholdsvis Gran Canaria, Polen og Frankrig for at mødes med andre elever fra Henholdsvis Gran Canaria, Polen, Tyrkiet, Frankrig, Italien. 

https://erasmuska2site.wordpress.com/

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

Projektet mundede ud i en Booklet om CLIL i undervisningen, som blev delt på School Education Gateway. 

 

eTwinning project: On the run – Stories and Inspiration: 2019 

Vores modtageklasse deltog i et eTwinning projekt, hvor de delte deres oplevelser som flygtninge igennem Europa med en gruppe flygtninge boende i Portugal. De delte deres historier på Erasmus+ programmets eTwinning platform. 

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

 

Hidden in the Open Space – teacher course: 2019 

Vi fik mulighed for at sende en lærer på kursus på Island for at lære om, hvordan man balancerer kulturarv og internationalisering i undervisningen og i Erasmus+ projekter. 

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

 

ISTHE – Is there anybody out there?: 2017 – 2019

20 elever fik mulighed for at tage til henholdsvis Rumænien, Holland, Irland for at mødes med andre unge fra de tre lande. 

Vi fik desuden mulighed for at afholde værtsskab for elever fra ovennævnte lande på Kerteminde 10.KlasseCenter. 

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

Projektet kunne desuden følges på KTM10s Instagram – både i feed og i highlights. 

Projektet mundede ud i en Booklet om, hvordan man kan undervise in astronomi og science, som blev delt på School Education Gateway. 

 

CHSIIO – Cultural Heritage and Social Inclusion in an International Optic: 2019 - 2022

24 elever fik mulighed for at tage til henholdsvis Portugal, Tyrkiet, Polen, Holland, hvor de mødtes med elever fra alle fire lande. 

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

Projektet kunne desuden følges på KTM10s Instagram – både i feed og i highlights. 

Projektet mundede ud i en Booklet om, hvilke aktiviteter og best practices, der fremmer social inclusion og arbejdet med kulturarv, som blev delt på School Education Gateway. 

https://padlet.com/PernilleCecilieKoksbang/diary-learning-teaching-training-mobility-p7yko66dhyf4

Du kan også følge projektets aktiviteter på den officielle Instagram konto:

https://www.instagram.com/cultural_heritage_erasmus?igsh=MWxnZDA3anJucGVpdQ==

 

BREKS – Breaking Stereotypes: 2020 – 2022

20 elever tog til henholdsvis Holland, Rumænien, Slovenien og Italien for at mødes med andre unge fra Finland, Holland, Rumænien, Slovenien, Italien.  

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

Projektet kunne desuden følges på KTM10s Instagram – både i feed og i highlights. Samt på projektets officielle Instagram https://www.instagram.com/joutsanlukio.breks?igsh=MWVncXczbTRvdDB5NA== 

Projektet mundede ud i en Booklet indeholdende best practices og lesson plans, som blev delt på School Education Gateway. 

Du kan se mere om projektaktiviteterne på følgende Padlet og projektets officielle hjememside:

https://padlet.com/annalisanardelli/erasmus-breks-italy-7-11-feb-2022-mg684ldrfxditzpq

https://peda.net/joutsa/lukio/projektit/breks

 

ICreArte – I Create Art: 2020 – 2023

25 elever fik mulighed for at tage til henholdsvis Polen, Tyrkiet, Tjekkiet, Holland, Rumænien, hvor de mødtes med elever fra alle landene.  

Projektet kunne følges på en Twinspace på Erasmus+ programmets gamle eTwinning portal. 

Projektet kunne desuden følges på KTM10s Instagram – både i feed og i highlights. 

https://padlet.com/PernilleCecilieKoksbang/icrearte-hellevoetsluis-sa3lkujzcq3kvlpk

https://padlet.com/Wempe/inclusive-creation-of-arts-poland-mobility-3807rhxskvukj8in

https://padlet.com/PernilleCecilieKoksbang/icrearte-hellevoetsluis-sa3lkujzcq3kvlpk

https://padlet.com/yakacikasml/inclusive-creation-of-arts-hbj0tk0b9rfutdmi

 

Erasmus akkreditering 2022 – 2027

Skoleår 2022 – 2023: 

18 elever tog til henholdsvis Polen og Tyrkiet, hvor de mødtes med elever fra Polen, Tyrkiet og Holland. 

Vi sendte desuden en lærer på et Erasmus+ godkendt fransk kursus i Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs) hos Europass Teacher Academy. 

https://padlet.com/pomykalska_r/welcome-to-euroweek-whh5qz4xja8wfbyp 

_______________________________________ 21/2-24 

Skoleår 2023 – 2024:

Vi sendte desuden en lærer på Erasmus+ godkendt italiensk kursus i Inclusion and Support for Students with Special Needs hos Europass Teacher Academy