Samværsregler

For at dit skoleår på Kerteminde 10. klasse skal blive helt perfekt, har vi vores samværsregler, som alle forpligter sig til at følge. De er en blanding af sund fornuft og forhold der er nødvendige for at du, dine kammerater og lærere kan trives og for at du kan lære. Derfor skal du kunne nikke ja til understående elevregler, og samtidig kan du regne med, at vi lever op til de regler, der er beskrevet i forhold til, hvad du kan forvente af os.

Elev

• Du møder udhvilet i skole.
  • Du medbringer sund mad til en skoledag, så du ikke kommer til at mangle energi.
  • Du vælger med omtanke, og du tager ansvar for dine valg og handlinger.
  • ”Din stil skal ikke forstyrre andres stil”.
  • Du ved at du selv har valgt at gå i 10. klasse og være sammen med os.
  • Du passer din skole, og du løser de opgaver, som du bliver stillet i alle henseender.
  • Du kommer i skole hver dag, og du gør hvad du bliver bedt om i undervisningen og i frikvartererne og laver dine lektier. Du vil gerne lære.
  • Du deltager aktivt i fællesskabet
  • Du er åben overfor andre. Du ser de andre som klassekammerater og samarbejdspartnere. Du respekterer, at vi alle er forskellige. Du bakker op om dine kammerater.
  • Du er klar over, at du har et ansvar for at alle trives i vores fællesskab. Det du gør, har betydning for andre og indflydelse på stemningen i klassen og fællesskabet. Du kan ikke sejle din egen sø.
  • Du spørger om hjælp.
  • Du hjælper, når der er brug for hjælp og du kan hjælpe.
  • Du kontakter læreren, hvis du har brug for hjælp til en opgave.
  • Du kontakter os, hvis du har brug for hjælp til noget andet.
  • Du skal være positiv.
  • Du anvender computere og mobiltelefoner og andet elektronisk udstyr som et arbejdsredskab i timerne. Privat brug foregår i pauser.
  • Du rydder op efter dig selv, og du hjælper med at holde fælleslokaler indbydende.
  • Du taler et ordentligt sprog og behandler alle med respekt.

Lærer:

• Vi er glade og imødekommende.
  • Vi taler pænt og respekterer alle.
  • Vi informerer om relevante ting i skolehverdagen.
  • Vi tager hånd om faglige, sociale og personlige udfordringer.
  • Vi er velforberedte og lytter til gode ideer og ønsker.
  • Vi er nysgerrige og stiller masser af spørgsmål.
  • Vi skaber fællesskab
  • Vi skaber en skolehverdag med tilbud for alle.
  • Vi bakker op om din skolegang og din udvikling, og vi vil dig det bedste. Vi tager dig seriøst.
  • Vi er til at stole på.